5 kreatív marketing ötlet kisvállalkozásoknak
Ha egy kisvállalkozás tulajdonosa vagy marketingese vagy, akkor valószínűleg nem rendelkezel akkora erőforrásokkal, mint a mega márkák, ahhoz, hogy ugyanolyan eléréssel népszerűsítsd a termékedet. Ez azonban nem azt jelenti, hogy ne tudnád megtartani az eddigi vevőidet és újakat szerezni egy-egy ötletes kampánnyal. Ha kicsi a volumened, legyen nagy a kreativitásod! Vagy keress meg minket! www.marketinglegenda.hu
Mindenesetre olvass tovább, mert kiválasztottunk a sok ötletünk közül ötöt, amelyek alkalmazásával garantáltan megtartod az ügyfeleidet és növelni tudod a számukat.
1. A weboldalad legyen szakértői oldal
Nem is feltételezzük, hogy nincsen weboldalad. De mobilra is optimalizálva van?
Tegyük fel, hogy már van egy. Többnek kell lennie, mint egy elektronikus telefonkönyv az elérhetőségeiddel és nyitva tartással. A marketing eszközeid közül ez a második leghatékonyabb! Közvetítsen értéket! A legjobb kisvállalkozói weboldalak azok, amelyek valódi tartalmakat kínálnak.
Egy gyakran frissített blog, iparági és más érdekes tartalmakról a piac szemében szakértővé fog tenni téged és a cégedet! Ossz meg titkokat, kevésbé ismert információkat! S belátható időn belül, amikor az iparágad specialistája leszel, nem kérdés, kitől akarnak majd vásárolni! Gondolj csak bele! A körzeti orvos és a szívsebész is orvos. Ha arra kerülne a sor, melyikkel műttetnéd meg szívesebben a ketyegődet? Melyikük szikéje alá feküdnél nagyobb bizalommal? S ha például a szívsebész műtétje 100.000 Ft-tal többe kerülne, akkor melyiket választanád? Na, látod! Ezért keres a specialista mindig többet! Hogyan válhatsz azzá? https://www.marketinglegenda.hu/konzultacio/
2. Aktív social media jelenlét
Manapság már elképzelhetetlen egy cég social media jelenlét nélkül. Hozz létre és tarts fenn illetve frissen olyan innovatív és eredeti média fiókot, ahol nemcsak a cégedet népszerűsíted, hanem ahol létrehozod úgymond a személyiségedet. Ki vagy Te az iparágadban, a piac melyik szegmensében vagy jelen, miben vagy szakértő, milyen problémákra tudsz megoldást adni a termékeddel? Ha ez megvan, követni fognak, hidd el! A social media nagyszerű módja az új ügyfélkör megszerzésének ajándékok, kedvezmények által. S végül, a hangod megerősíti azt az érzést, hogy valódi személy van a termék mögött. Csinálj hanganyagokat, videókat!
Nincsen web fejlesztő barátunk, és amit most írok, az után nem is lesz szerintem, de úgy gondolom, a weboldalnál ma már hasznosabb egy Facebook üzleti oldal a cégednek. A fent leírtakat itt mind megvalósíthatod. Képzelj el egy klubot, ahol Te vagy a góré! Ez a Facebook csoport. Egy helyre gyűjtöd az ügyfeleidet, aztán kommunikálsz feléjük, ingyen. Sőt! A magyarországi online marketingben a legtöbbet itt költik a cégek. Miért? Mert nagyon jól pörög. Kifejlesztettünk egy szuper hatékony Facebook hirdetési stratégiát, amit a magyarországi vállalkozások 1%-a sem ismer. Ha érdekel, bízz meg minket a Facebook oldalad hirdetésével, vagy gyere el egy konzultációra és megtanítunk rá. https://www.marketinglegenda.hu/konzultacio/
Instagram
oldal
Sok tekintetben az Instagram jobb a Facebooknál. Az Instagramot főleg a fiatalok használják, így amennyiben a Te célcsoportod a 40 alatti korosztály, akkor valószínű, hogy az Instagrammal nagyobb sikereket fogsz elérni, mint a Facebookkal.
Linkedin
profil és oldal
A Linkedinek a hatékonysága messze elmarad a Facebook, vagy az Instagramétól. Viszont a Linkedin egy szakmai közösségi platform, vagyis kötelességed itt jelen lenni, neked is, mint személynek, üzletembernek, de a cégednek is. Ha elég türelmes és szorgalmas vagy, akkor a Linkedinen hirdetés nélkül is tudsz vásárlókat generálni. Ezt megmutatjuk neked egy konzultáció során. https://www.marketinglegenda.hu/konzultacio/
3. Google véleményezés
Az előző blog témája teljes egészében ez volt, így ide csak a linkjét teszem és javaslom azt is elolvasni. https://bit.ly/2XFvnGN
4. Kapcsolatépítés
Fektess nagy hangsúlyt a személyre szabott és egyedi marketingtevékenységeidre, és használd az online kapcsolatok kiépítéséhez, például e-mail hírlevél és erős social media csoportok segítségével. Indíts hűségprogramot, referencia programot, amely előnyben részesíti a rendszeres vásárlóidat. A törzsügyfeleidet hívd meg ügyfél partikra, köszöntsd őket a születésnapjukon, stb. Így tudsz belőlük hosszú távon elkötelezett partnervásárlókat csinálni, akik idővel a megrendelőid akár 80%-t is alkothatják.
5. Gondolkodj helyi szinten
Bármi is legyen a céged profilja, a közvetlen és a környező közösség potenciális piac lehet a számodra. Jelenj meg a helyi médiákban, vegyél részt a környező kiállításokon, vásárokon, akár szponzorálj valamilyen rendezvényt. Egy idő után Te leszel a legjobb alternatíva a kiszolgálandó közösség igényeinek. Partnermarketinget is folytathatsz környező vállalkozókkal, ha nem közvetlen konkurenciáid. Összeállíthattok csomagajánlatokat a két cég termékeivel.
Ez csak néhány olyan kisvállalkozás-marketing ötlet és eszköz, amely egyszerűen, hatékonyan és olcsón segíthet elérni a céljaidat. Kis kreativitással ugyanazokat az eredményeket érheted el, mint egy nagy cég, még nagy erőforrások nélkül is. További ötletekért és személyre szabott marketing
tervért keresd fel: www.marketinglegenda.hu