Kompetenciaindex, kompetenciaindex. Mintha hallottam volna már valahol…
Te is hallottad már valahol? Kezdetnek jó, de itt ne állj meg. Sokkal fontosabb ez annál, hogy ne foglalkozz vele! A nemzetközi szakirodalomban több néven is találkozhatsz vele, mi a kompetenciaindexet használjuk.
De mit is jelent ez valójában?
Ez egy mérőszám. Ezzel tudod meghatározni, hogy a terméked piacképes (lesz) e vagy sem. Jól látod a lesz szócskát, igazából még a termék bevezetése és/vagy a hozzá kapcsolódó cég létrehozása előtt a leghasznosabb ezzel tisztában lenni. Persze, a már futó termékeidre is megnézheted, legalább csökkented a további veszteségetJ
Talán kicsit bonyolultnak tűnhet első blikkre, de egyáltalán nem az. Három kérdés és annak pontozása megadja a választ.
1. Mekkora a piaci igény a termékedre vagy szolgáltatásodra? Legjobb lenne, ha nem Te válaszolnád meg a kérdést, hanem megkérdeznél pl. néhány jó ismerőst. Az sem lenne baj, ha ők olyan emberek lennének, akik ki merik mondani neked, amit gondolnak, nem csak bólogatni tudnak. 1-5 közt pontozd. (Az "5" jelenti a legjobbat)
2. Az általad nyújtott megoldás mennyire ideális számukra? Mennyivel vagy másabb, avagy jobb, mint a konkurencia, mennyire ad megoldást a problémájukra? 1-5 közt pontozd.
3. Mennyire vagy helyettesíthető? Nagyon fontos kérdés! 1-5 közt pontozd.
Ha megvannak a számok, egyszerűen szorozd össze őket (pl. 4x4x5=80). Így kapod meg a kompetenciaindexet. Ha a kapott érték 75 alatt van, sőt inkább 80 alatt, akkor kétséges lehet a termék piaci bevezetése. 80 felett vállalható.
Az ennél kisebb érték azért lehet problémás, mert a szorzatban valamelyik értéked gyenge, ami lerontja az összképet. Ilyenkor érdemesebb újra gondolni vagy kukázni a projektet és másikat keresni helyette.
Természetesen Te csak olyan termékkel vagy
szolgáltatással vagy jelen a piacon, ami életképes. Vagy mégsem? Akkor keress
fel minket és segítünk. https://www.marketinglegenda.hu/konzultacio/