Újabb tippek, hogy több vendég legyen a szállodádban
Mint általában minden egyéb piacon, a szállodák közt is elég nagy a verseny. Sok a szolgáltató, az ügyfelek válogathatnak jó és jobb ajánlatok között. Egyre nagyobbak a vendégek elvárásai, a tulajdonosoknak pedig egyre nagyobb fejtörést okoz a növekvő igények kielégítése. Esetenként néhány apróság is szinte csodát tud tenni, illetve vannak olyan ma már nélkülözhetetlen marketingfogások, amiket muszáj alkalmazni. Ezekből szemezgetünk most egy kicsit.
Első tipp az előző blog bejegyzésünk. Promóciós
videók. Ha nem olvastad, itt megtalálod: https://www.marketinglegenda.hu/l/hotelpromociosvideo/ .
A
következőhöz Máté Balázst idézem: "Legyél mindenre (is) megtalálható a
Google-ben." Ezt nem cifráznám túl. A Google-ben mindenki keresgél, legyél Te
is megtalálható. Az online foglalási rendszereket is megelőzheted a találati
listán kiváló keresőoptimalizálással (SEO) vagy fizetett hirdetésekkel (Google
Ads). Segítünk a megvalósításban! https://www.marketinglegenda.hu/konzultacio/
Ettől függetlenül az online foglalási rendszerekben is legyél jelen. De ha ügyes marketinggel nem rajtuk keresztül foglalnak hozzád, akkor sok nekik fizetendő jutalékot meg tudsz spórolni.
A foglalás és az érkezés dátuma között sok idő eltelhet. Ez alatt se hagyd magára a leendő vendégedet. Ne csak egy visszaigazoló e-mailt küldj neki a foglalásról. Adj neki tájékoztatást a nálad igénybe vehető extra szolgáltatásokról, tudasd vele, ha közben valamilyen átalakítás, újítás volt a hotelban, mutasd meg neki a környék nevezetességeit. Azaz, még érkezése előtt foglalkozz a vendéggel. Értékelni fogja, hidd el!
Ha már értékelés, kérj a vendégeidtől értékelést, visszajelzést. Egyrészt a Google-ben, másrészt legyen saját vendégkönyved offline és online is. Egyébként is fontos az aktív social media jelenlét, ezeket az értékeléseket is oszd meg a platformokon. Sok vásárló, leendő vendég figyelembe veszi mások véleményét foglalás előtt. Ajánlói rendszert is kialakíthatsz valamilyen jutalmazással.
Legyél készen a vendég érkezésére. Szólítsd a nevén, fogadd nagy mosollyal, kínáld meg welcome drinkkel. Megadja a jó alaphangot.
Akárhány csillagos a hoteled, mindegy milyen besorolású, a fürdő és a wc mindig legyen makulátlan! Egy vízköves zuhanyzó, egy repedezett műanyag wc deszka és társai sokat rontanak az összképen.
Régi trükk, de tegyél csokit vagy valamilyen édességet a párnákra. Kedves gesztus, szeretik a vendégek! ( Az el nem fogyasztott csokit meg a szobalányokJ)
Az italról is ejtsünk pár szót. Valamilyen formában non-stop legyen elérhető kávé és tea. Legalább egy automata. Imádni fogják a vendégeid! ( Nem csak szállodásoknak: mindig meleg itallal kínáld az ügyfeleidet! Kánikulában is! Vásárlásra ösztönöz, ellentétben a hideg italokkal )
Ezeket a tippeket akár holnaptól alkalmazhatod, többsége a büdzsét sem terheli meg nagyon. De tudod mit? Kezd el még ma!!
Még több ötletre vágysz? Kivitelezőre bíznád a hoteled taktikájának és stratégiájának a felépítését? https://www.marketinglegenda.hu/konzultacio/